top of page

משה קמניץ ז"ל

נולד בנובמבר 1917,
נפטר ב 1998.

משה נולד בשנת 1917 במצרים לאחר שהוריו, ילידי הארץ ירדו לשם למטרות תעסוקה.
במצרים למד שנה רפואה ועריכת דין אבל נראה לו יותר להיות חלוץ ולתרום למדינה שמתפתחת
ובשנת 1945 הגיע לארץ ישר להכשרה בקיבוץ גבת שם התחיל את דרכו כרפתן ואכן מאז שהגיע ב- 1950 לבני דרור תפקידו הרשמי היה ברפת.
מתחילת דרכו בבני דרור התבלט משה בכושר המנהיגות שלו וברצון שלו לתרום למקום בו הוא מתגורר ולא עברה תקופה ארוכה והוא נבחר למזכיר פנים ולגזבר לסירוגין עם עבודתו ברפת ומשנת 1969 למשך 17 שנה משה היה גזבר המושב ברציפות.
הוא הנהיג את הטיפול בכספים ביד רמה אך זוכרים לו גם את האנושיות שלו, היכולת להקשיב ולעזור ולהתחשב במי שזקוק לו.
משה אהב אנשים, אהב לתרום ולהיות פעיל ומאז 1986 כאשר הפסיק את עבודתו במשק ואת תפקידו כגזבר החליט להתנדב לעמותה למען הקשיש לב - השרון.
כבר מההתחלה משה שימש כגזבר ויו"ר ועדת הכספים של העמותה. את כספי העמותה ניהל משה בצורה מסודרת, עם מעקב על כל הוצאה והכנסת כספים. הוא לא נתן לחרוג מהמסגרת הכספית. היה בקשר מתמיד עם הבנקים. הגיע לכל הישיבות והפעילויות ושמר על העמותה כאילו היתה עסק פרטי, וזה לזכותו, והכל בנועם הליכות, בסבלנות, עם חיוך ונכונות להקשיב לחברים ולעובדים וכאשר מישהו נזקק לעזרה כספית כזו או אחרת משה ידע לבוא לקראתו, לעזור ולתת באוירה טובה.
משה ראה בהתנדבות לעמותה למען הקשיש ייעוד וגייס את אורה, בת זוגו, לעניין כנהגת ושותפה כי היה ברור שכאשר צריך אותו הוא מגיע.
אנחנו נזכור את משה החבר, השותף, הגזבר וחתימתו שליוותה פעילות כספית נרחבת תלווה אותו עוד זמן רב.
יהי זכרו ברוך.

אורי.png
אורי.png
clouds.png
Image by Jessica Mangano

תרצו להוסיף הספד?

כאן תוכלו לכתוב דברי פרידה וזכרונות ואלו יתווספו לעמוד

bottom of page